Porta Linguarum, issue 21, January 2014

Contents

Introduction

 

Articles

 

Triple Tool Effect: Professional Portfolios in Teaching Foreign Languages,  MOJCA JURIŠEVIČ, JANET ENEVER AND KARMEN PIŽORN.

Motivation to Learn English and School Grade Level: The Case of Newly Arrived Hong Kong Students, RUTH M. H. WONG

Using Relation Tables to Improve Validity in External Evaluation, MARCOS PEÑATE CABRERA Y PLACIDO BAZO MARTÍNEZ. H M. H. WONG.

Improving L2 Macro-Structural Processing in Students with Elementary or Intermediate English Proficiency Levels: an Instructional Approach Focused on Global Coherence in Reading Comprehension of Science Texts,  ÁNGELA GÓMEZ, ANNA DEVÍS AND VICENTE SANJOSÉ.

Analysis of the Effect of Content Familiarity and Gender on English as a Foreign Language Reading Comprehension by Spanish University Students,  ANA CRISTINA LAHUERTA MARTÍNEZ.

How Does University Teachers’ Emotional Intelligence Relate To Their Self- Efficacy Beliefs, MEHDI SARKHOSH AND ABBAS ALI REZAEE.

Plan de fomento del plurilingüismo de Andalucía: perfil de los docentes que aprenden una lengua extranjera en los cursos de actualización lingüística de las escuelas de idiomas, J. DANIEL TORRES OLALLA.

La metodología didáctica de enseñanza de idiomas en programas para sordos. Un estudio comparado en España y Francia (XVII-XX),  ANTONIA NAVARRO RINCÓN.

In Search of an Effective Model for Assessing Learning in Bilingual Education: the Authentic Assessment, JUAN A. MARTÍNEZ LÓPEZ AND VÍCTOR CANTERO GARCÍA.

El uso de la lengua meta en el curso inicial de Español Lengua Extranjera (E/ LE) en Costa de Marfil,  JOSÉ LUIS ORTEGA MARTÍN Y BI DROMBÉ DJANDUÉ.

A Critical Analysis of the Vocabulary in L2 Spanish Textbooks,  MARÍA DOLORES LÓPEZ-JIMÉNEZ.

Creencias y representaciones de los profesores de lenguas extranjeras sobre la influencia de los factores motivacionales y emocionales en los alumnos y en las alumnas,  NIEVES RODRÍGUEZ-PÉREZ.

Competencia intercultural en la enseñanza de lenguas extranjeras,  Mª SILVINA PARICIO TATO.

La rúbrica de un taller de escritura para enseñar a sinohablantes en el contexto universitario europeo: estudio de caso,  Mª TERESA CÁCERES-LORENZO Y YAIZA SANTANA-ALVARADO.

El aprendizaje de la entonación (des)cortés en español lengua extranjera (ELE),  EMPAR DEVÍS HERRAIZ Y MARTA BARTOLÍ RIGOL.

Opinión del profesorado de Lengua extranjera en torno a la integración del componente cultural en el aula de idiomas,  MARÍA JOSÉ CARRILLO LÓPEZ.

La producción científica actual en Didáctica de la Lengua y la Literatura en revistas españolas,  DIMITRINKA GEORGIEVA NIKLEVA Y BEATRIZ CORTINA PÉREZ.

 

Book reviews

 

Discurso de género y didáctica. Relato de una inquietud,  LINDA GAROSI

The CLIL Trajectory: Educational Innovation for the XXth Century Generation,  JAVIER ÁVILA LÓPEZ

Fundamentos Didácticos de la Lengua y la Literatura, JOSÉ LUIS ORTEGA MARTÍN