Porta Linguarum, issue 21, January 2014
Triple
Tool Effect: Professional Portfolios in Teaching Foreign Languages, MOJCA
JURIŠEVIČ, JANET ENEVER AND KARMEN PIŽORN.
Motivation to Learn English and School Grade Level: The Case of Newly Arrived Hong Kong Students, RUTH M. H. WONG
Using Relation Tables to Improve Validity
in External Evaluation, MARCOS PEÑATE CABRERA Y PLACIDO BAZO
MARTÍNEZ. H
M. H. WONG.
Improving
L2 Macro-Structural Processing in Students with Elementary or Intermediate
English Proficiency Levels: an Instructional Approach Focused on Global Coherence in Reading Comprehension of
Science Texts, ÁNGELA GÓMEZ, ANNA DEVÍS AND VICENTE
SANJOSÉ.
Analysis
of the Effect of Content Familiarity and Gender on English as a Foreign Language
Reading Comprehension by Spanish University Students, ANA CRISTINA LAHUERTA MARTÍNEZ.
How
Does University Teachers’ Emotional Intelligence Relate To Their Self- Efficacy
Beliefs, MEHDI SARKHOSH AND ABBAS ALI REZAEE.
Plan
de fomento del plurilingüismo de Andalucía: perfil de los docentes que aprenden
una lengua extranjera en los cursos de actualización lingüística de las escuelas de idiomas, J. DANIEL TORRES OLALLA.
La
metodología didáctica de enseñanza de idiomas en programas para sordos. Un
estudio comparado en España y Francia (XVII-XX), ANTONIA
NAVARRO RINCÓN.
In
Search of an Effective Model for Assessing Learning in Bilingual Education: the
Authentic Assessment, JUAN A. MARTÍNEZ LÓPEZ AND VÍCTOR
CANTERO GARCÍA.
El
uso de la lengua meta en el curso inicial de Español Lengua Extranjera (E/ LE)
en Costa de Marfil, JOSÉ LUIS
ORTEGA MARTÍN Y BI DROMBÉ DJANDUÉ.
A
Critical Analysis of the Vocabulary in L2 Spanish Textbooks, MARÍA DOLORES LÓPEZ-JIMÉNEZ.
Creencias
y representaciones de los profesores de lenguas extranjeras sobre la influencia
de los factores motivacionales y emocionales en los alumnos y en las alumnas, NIEVES
RODRÍGUEZ-PÉREZ.
Competencia
intercultural en la enseñanza de lenguas extranjeras, Mª SILVINA
PARICIO TATO.
La
rúbrica de un taller de escritura para enseñar a sinohablantes en el contexto
universitario europeo: estudio de caso, Mª TERESA CÁCERES-LORENZO
Y YAIZA SANTANA-ALVARADO.
El
aprendizaje de la entonación (des)cortés en español lengua extranjera (ELE), EMPAR
DEVÍS HERRAIZ Y MARTA BARTOLÍ RIGOL.
Opinión
del profesorado de Lengua extranjera en torno a la integración del componente
cultural en el aula de idiomas, MARÍA JOSÉ
CARRILLO LÓPEZ.
La
producción científica actual en Didáctica de la Lengua y la Literatura en
revistas españolas,
DIMITRINKA GEORGIEVA NIKLEVA Y
BEATRIZ CORTINA PÉREZ.
Book
reviews
Discurso
de género y didáctica. Relato de una inquietud, LINDA
GAROSI
The
CLIL Trajectory: Educational Innovation for the XXth Century Generation, JAVIER ÁVILA LÓPEZ
Fundamentos Didácticos de la Lengua y la Literatura, JOSÉ LUIS ORTEGA MARTÍN